jak działa linkedin
|

Jak działa LinkedIn, jakie korzyści przynosi i jak z niego korzystać + darmowy przewodnik do pobrania

Jak działa LinkedIn? Dlaczego warto założyć konto w największym na świecie serwisie służącym do nawiązywania kontaktów zawodowo-biznesowych? Tego dowiesz się z poniższego wpisu. W ramach bonusu na końcu znajdziesz link do pobrania darmowego ebooka z podpowiedziami jak stworzyć kompletny profil i być aktywnym w LinkedIn.

Kilka miesięcy temu przekonywałam czytelników swojego bloga, że powinni zacząć korzystać z Twittera. Przeczytać o tym można we wpisie Załóż konto na Twitterze. Już wtedy słyszałam, że od nadmiaru serwisów społecznościowych pękają wszystkim głowy, więc pewnie wariactwem będzie przekonywanie ich do jeszcze jednej platformy, ale wierzę, że jej wyjątkowość sprawi, że zdobędzie Waszą uwagę. Dziś będę mówić o LinkedIn – największym na świecie serwisie służącym do nawiązywania kontaktów zawodowo-biznesowych. Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą firmę, blogujesz czy dopiero zaczynasz budowanie swojej zawodowej ścieżki – LinkedIn jest stworzony dla Ciebie.

Jak działa LinkedIn?

LinkedIn jest serwisem społecznościowym, ale jego funkcjonowanie nie polega na codziennym wrzucaniu selfie i informowaniu o liczbie jajek zjedzonych na śniadanie. LinkedIn nie służy też do gromadzenia znajomych. Bo o ile na Facebooku wypadałoby znać ludzi, z którymi nawiązujesz bliższe relacje, o tyle na LinkedInie gromadzisz kontakty przydatne w życiu zawodowym. Jeżeli jesteś blogerem, możesz tam zapraszać do kontaktów osoby, z którymi współpracowałeś – pracowników firm, przedstawicieli działów promocji itd. Jeżeli szukasz pracy – możesz nawiązać kontakty z rekruterami. Jeżeli jesteś freelancerem – możesz znaleźć tam byłych i potencjalnych klientów. Na LinkedInie publikowane są oferty pracy, tam też w łatwy sposób można dotrzeć do ludzi ze świata biznesu, blogosfery czy mediów.

klaudyna maciąg linkedin

Jakie korzyści przynosi LinkedIn?

Dzięki obecności w serwisie zyskujesz szansę na nawiązanie ciekawych kontaktów branżowych. W łatwy sposób docierasz do ciekawych ofert pracy (lub publikujesz własne). Możesz promować swoją firmę, bloga czy markę osobistą. Zyskujesz również możliwość zaprezentowania swojej wiedzy poprzez publikowanie tekstów eksperckich czy udostępnianie linków do ciekawych treści (cudzego lub własnego autorstwa).

Odkąd działam aktywnie na LinkedInie otrzymałam kilka interesujących ofert pracy z mojego miasta oraz kilkadziesiąt ofert współpracy od osób zainteresowanych zarówno moją firmą, jak i blogiem, a także sporo zaproszeń na warsztaty, szkolenia i spotkania branżowe. Nawiązałam także relacje z osobami o podobnym profilu zawodowym oraz z innymi blogerami, które mogą w jakiś sposób zaprocentować w przyszłości.

Dla porównania – kilka lat wcześniej założyłam profil w najbardziej popularnym wśród Polaków tego typu serwisie, GoldenLine. Na przestrzeni tych kilku lat otrzymałam za jego pośrednictwem dokładnie trzy propozycje pracy czy współpracy. Różnica jest widoczna gołym okiem, prawda?

Jak korzystać z LinkedIn?

Mówiąc krótko: załóż konto, uzupełnij profil i bądź aktywny. Wiele osób popełnia podstawowy błąd, jakim jest założenie konta, wypełnienie wszystkich sekcji i natychmiastowe zapomnienie o serwisie. Jeżeli chcesz postawić w LinkedInie martwy profil, to lepiej od razu sobie odpuść, bo to może Ci bardziej zaszkodzić niż pomóc. Bądź na LinkedInie obecny codziennie. Publikuj aktualności, śledź aktywność innych, polecaj cudze treści, przeglądaj aktualne ogłoszenia. Od czasu do czasu potwierdź czyjeś umiejętności, dołącz też do grup branżowych i prezentuj się w nich z jak najlepszej strony. Jeżeli prowadzisz firmę albo bloga – załóż dodatkowe konto dla swojej marki i promuj ją.

Wystarczy znaleźć chociaż 5-10 minut dziennie, by spokojnie budować swoją markę osobistą i rozwijać sieć branżowych kontaktów. Kilka minut to naprawdę niewiele – trochę mniej scrollowania na fejsie, trochę rzadsze odpalanie skrzynki mailowej, nieco mniej obejrzanych zdjęć na Instagramie. A korzyści? Nie do przecenienia.

Zadbaj o swój profil i bądź aktywny – darmowy przewodnik do pobrania

Wiele osób wciąż ma problemy z oswojeniem serwisu LinkedIn. Nie potrafią odnaleźć się w jego zasadach, nie odnajdują wszystkich funkcji, nie wiedzą, jak odpowiednio wypełnić profil. Z myślą o takich osobach przygotowałam krótki przewodnik po LinkedInie. Kiedy klikniesz na grafikę, otrzymasz PDF:

pobierz poradnik jak działa linkedin

Z ebooka dowiecie się, jak stworzyć i dobrze wypełnić profil na LinkedInie, poznacie rozwiązania, o których niektórzy nie wiedzą i znajdziecie informacje na temat tego, w jaki sposób zarządzać swoim kontem i budować markę osobistą w tym największym na świecie serwisie zawodowo-biznesowym.

Mam nadzieję, że dzięki temu odkryjecie, jak ciekawym, rozwojowym i przydatnym miejscem może być LinkedIn oraz zrozumiecie, jak ważne jest udzielanie się na portalach tego typu.

A gdybyście mieli jakieś pytania – zapraszam do kontaktu, chętnie pomogę!

Spodobał Ci się ten wpis? Polub Kreatywę na Facebooku:

30 komentarzy

  1. Jesteś kolejną już osobą, która zachęca do wejścia na tę platformę. Rzeczywiście wygląda interesująco. Mam tylko pewna wątpliwość, czy 5-10 minut dziennie to wystarczający czas na sensowną aktywność.

  2. Myślisz, że każdy zawód ma tu miejsce? W sensie czy dla każdego jest to potrzebne? Bo ja dla siebie nie widzę miejsca na tym portalu 🙂

  3. Wielkie dzięki za ten poradnik i tekst. Muszę reanimować swój profil, bo rzadko tam bywam. Najbardziej mnie zainteresowało założenie profilu, jako profilu bloga. Czyli oprócz swojego profilu osobistego, masz też profil kreatywna.net?

    1. Tak, dokładnie 🙂 Kiedy wejdziesz na mój profil osobisty i przejrzysz „Doświadczenie”, będziesz mógł kliknąć na nazwę bloga i zobaczyć profil firmowy. Polecam korzystanie z tej funkcji.

  4. Mam konto na Linkedin, nawet nieco wypełnione, ale nigdy nie wiedziałam do końca po co, na co i dlaczego. Chętnie przejrzę ebook i zobaczę czy ten portal może mi pomóc w osiągnięciu niezalezności oraz pracy na własny rachunek. Pozdrawiam!

  5. Ja mam konto na LinkedIn, nawet całkiem aktualne, ale jakoś nie umiem się odnaleźć w byciu aktywną. Po pierwsze to kolejne miejsce, poza FB czy IG, które musiałabym pilnować. A po drugie dla mnie tamtejsze forum jest mocno nieintuicyjne. W jaki sposób mogę pozyskać tam potencjalnych klientów (chcę iść we freelnancing i powoli zrezygnować z etatu)?

    1. A w jakiej działasz dziedzinie? Myślę, że nie każda branża się tam odnajdzie, ale może akurat w Twojej znajdą się tam potencjalni klienci 🙂

    1. To trochę bezsensowne teorie – LinkedIn ma łączyć ludzi biznesu, FB to miejsce dla niemal każdego – dzieciaka, emeryta, kury domowej, dresiarza, studenta itd. Nie ma w ogóle podstaw, aby porównywać je do siebie.

      1. Tak jakby:emeryt,kura domowa,dresiarz czy student nie mogli prowadzić biznesu 🙂 Dość powierzchowna wypowiedź…

        1. A ktoś twierdził, że nie mogą prowadzić? Ludzi prowadzących biznesy – niezależnie od tego, czy są emerytami, studentami czy kurami domowymi – jest i zawsze będzie mniej niż wszystkich ludzi w ogóle, dlatego właśnie portal biznesowy zgromadzi mniej ludzi niż portal o charakterze ogólnym.

  6. Dziękuję za ten wpis i podzielenie się darmowym e-bookiem. Czytam wstecz bo znalazłam cię niedawno. Wspaniałe teksty, szczere i otwarte. Dziękuję

  7. Ja nie mogę zamknąć konta na Linkedln, klikam na zdjęcie profilowe na górnym pasku,potem wybieram „kliknij w zakładkę logowanie i bezpieczeństwo” jest blokada,wyskakuje „dostęp do konta” o co tu chodzi,dlaczego jest blokada na zakładce „logowanie i bezpieczenstwo”.Wczoraj przeczytałam Pani porade jak zamknąć konto i NIE wychodzi,o co chodzi.

  8. Ja nie mogę zamknąć konta na Linkedln, klikam na zdjęcie profilowe na górnym pasku,potem wybieram “kliknij w zakładkę logowanie i bezpieczeństwo” jest blokada,wyskakuje “dostęp do konta” o co tu chodzi,dlaczego jest blokada na zakładce “logowanie i bezpieczenstwo”.Wczoraj przeczytałam Pani porade jak zamknąć konto i NIE wychodzi,o co chodzi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *