|

SEO dla początkujących – jak pozycjonować bloga na blogspocie?

Kiedy kilka miesięcy temu wystartowałam z moim nowym projektem, jakim jest blog o zarabianiu na ankietach, pomyślałam sobie, że gdybym siedem lat temu wiedziała to, co wiem obecnie, Kreatywa wyglądałaby zupełnie inaczej – bardziej spójnie i przemyślanie, lepiej od strony technicznej. W przypadku projektu „Zarabianie na ankietach” o optymalizację dbam od samego początku, natomiast jeżeli chodzi o Kreatywę, to tajniki SEO na Bloggerze odkrywałam latami, dlatego dopiero od jakiegoś czasu staram się działać tak, by blog był bardziej widoczny w wyszukiwarkach. Na podstawie tych doświadczeń przedstawię Wam dziś poradnik SEO dla użytkowników Bloggera.

Jak pozycjonować bloga na blogspocie?

Użytkownicy WordPressa mają łatwo – instalują odpowiednią wtyczkę, a ona prowadzi ich za rękę i podpowiada, co należy zrobić, by dany wpis był jak najlepiej zoptymalizowany. Blogujący na Bloggerze muszą tajniki SEO (Search Engine Optimization) odkrywać i wdrażać w życie sami. Muszą też zwracać uwagę na czyhające na nich pułapki. Tych, niestety, Blogger ma parę w zanadrzu. Nie martwcie się jednak! Podpowiem Wam, jak ich unikać i jak najlepiej wykorzystywać wszystkie możliwości tego systemu.

kobieta pisząca na laptopie

Po co pozycjonować bloga?

Z pewnością wiele osób zadaje sobie to pytanie, szczególnie idealiści, którzy nie mają zamiaru zarabiać na blogu, którzy nie tworzą szczególnie unikatowych treści i którzy nie odczuwają potrzeby, by przyciągać jak najwięcej czytelników. Czy takie myślenie ma jednak sens, kiedy tworzy się ogólnodostępnego bloga? Nawet jeśli tylko „recenzujesz książki dla siebie”, czy nie chciałbyś, aby po wpisaniu w wyszukiwarkę „recenzja stacji jedenaście” albo „cień i kość recenzja” internauta trafił właśnie do Ciebie? Może dzięki temu zyskasz kolejnego stałego czytelnika? Może dzięki temu wydawca Cię zauważy i nie będziesz już musiał martwić się o to, że nie wiesz jak proponować współprace? Wyszukiwarki to jedno z ważniejszych źródeł pozyskiwania odbiorców naszych treści i warto zrobić wszystko, by ruch z nich był jak największy. Tym bardziej, kiedy tworzymy treści, na promowaniu których nam zależy, dzięki którym możemy zyskać klientów lub współpracowników albo dzięki którym zarabiamy pieniądze.

Jakie elementy można optymalizować?

Są elementy, które trzeba optymalizować na bieżąco, są takie, do których wystarczy przysiąść raz i są takie, które trzeba zaktualizować (ostatni punkt nie dotyczy, rzecz jasna, nowych blogów). Nic nie zrobi się samo, roboty jest przy tym sporo, ale kiedy już się w to człowiek wdroży, dbanie o optymalizację treści przychodzi naturalnie i nie sprawia już większych kłopotów.

Optymalizacja bloga na Bloggerze

Elementy, którym wystarczy poświęcić czas jednorazowo, to:

  • Tytuł bloga – bardzo ważny element, w którym umieszczamy nazwę bloga i jego krótką charakterystykę (hasłowo wskazujemy najważniejszy element bloga).
  • Opis bloga – miejsce, w którym powinniśmy przedstawić swojego bloga, przede wszystkim za pomocą słów kluczowych i krótkich haseł,najlepiej definiujących jego treść.

Te elementy zmieniamy w ustawieniach podstawowych bloga.

podstawowe ustawienia na bloggerze

  • Słowa kluczowe – hasła, po wpisaniu których w wyszukiwarkę internauci trafiają na naszą stronę. „Keywords” dodajemy w edytorze HTML bloga.

edytor html blogger

Optymalizacja wpisu na Bloggerze

Posty oraz strony optymalizujemy na bieżąco, na etapie ich tworzenia. Jeżeli mamy już jakieś opublikowane, powinniśmy stopniowo przerabiać ich treść, aby były jak najlepiej dostosowane do wytycznych.

Elementy, które warto optymalizować:

  • Tytuł posta – powinien być krótki i konkretny. To właśnie on wyświetli się jako pierwszy w wynikach wyszukiwania. Uwaga! Tytuł wyświetlany może różnić się od tego, jaki widoczny będzie na pasku wyszukiwania. W przypadku Bloggera ręczne edytowanie linku bezpośredniego jest szczególnie ważne, ponieważ niektóre znaki nie są w nim wyświetlane. Jeśli więc Twój wpis nosi tytuł „karmiłam małpy”, końcówka jego linku będzie wyglądała tak: „karmiam-mapy.html”. Niekorzystnie prawda?Link do wpisu edytujemy w polu link bezpośredni:

edytor wpisu na bloggerze

  • Opis posta – kolejny ważny element blogowego wpisu i bloggerowej podstrony. W tym miejscu wpisujemy tekst, który w wynikach wyszukiwania będzie opisywał dany wpis.

edytor blogspot

Jeżeli nie masz u siebie tego pola, wejdź w ustawienia ➡ ustawienia wyszukiwania ➡ metatagi i zaznacz „tak” przy pytaniu „Włączyć opisy dla wyszukiwarek?”.

  • Nagłówki – używanie nagłówków pozwala na lepszą optymalizację wpisu blogowego oraz wyróżnienie graficzne najważniejszych elementów w tekście. W języku HTML oznaczamy je literą H, gdzie H1 będzie nagłówkiem największym, zarezerwowanym np. do tytułu wpisu, a H2 dla podtytułu, H3 mniejszego nagłówka itd.

nagłówki html

  • Hiperłącza (linki) – przede wszystkim należy stosować linkowanie wewnętrzne, czyli dodawać we wpisach linki do swoich innych wpisów – zarówno tych opublikowanych w przeszłości, jak i do przyszłych tekstów. Oczywiście ten drugi przypadek dotyczy sytuacji, w której optymalizujemy stare wpisy i chcemy wzbogacić je o linki do nowszych tekstów.Warto zwrócić uwagę na treść tych linków. Dużo lepiej jest dodać odnośnik w formie: jak przenieść bloga na własną domenę niż wpis o przeniesieniu bloga na własną domenę – klik.
  • Treść – najważniejsza w optymalizacji wpisu blogowego jest, rzecz jasna, wartościowa treść. Nawet najlepiej zoptymalizowane nagłówki i tytuły nie pomogą, jeśli będziemy publikować krótkie, nieinteresujące teksty. Pisz tak, aby zaciekawić czytelnika i zatrzymać go przy sobie na dłużej. Pamiętaj o wplataniu w treść słów kluczowych oraz linków do innych wpisów, co pozwoli czytelnikowi znaleźć u Ciebie inne interesujące go treści.

Optymalizacja zdjęć na Bloggerze

Zdjęcia dodawane do wisów blogowych pełnią wiele istotnych funkcji, ale samo umieszczenie ich w treści nie sprawi, że będą wartościowe dla wyszukiwarek. Ważne jest odpowiednie ich opisanie. Na szczęście Blogger ułatwia tutaj sprawę i za pomocą jednego kliknięcia pozwala nam uzupełnić zdjęcie o jego tytuł oraz tekst alternatywny. Aby to zrobić, wystarczy w edytorze wpisu kliknąć na zdjęcie, wybrać „właściwości” i uzupełnić opisy w oknie, które wówczas wyskoczy:

optymalizacja zdjęć na blogspocie

Pierwsze pole – widoczne w kodzie html jako „title” – oznacza tytuł zdjęcia. Drugie – „alt” – alternatywny tekst opisujący zawartość zdjęcia. Warto, by oba te pola różniły się od siebie i jak najtrafniej opisywały dany obraz.

Zdjęcia wrzucane na Bloggera mają strukturę link+zdjęcie, przy czym link kieruje do samego zdjęcia. Ja w większości przypadków to linkowanie usuwam. Ma ono dla mnie sens tylko w przypadku, kiedy chcemy, by czytelnicy mogli sobie dane zdjęcie powiększyć.

Z kolei jeżeli struktura Waszego bloga jest podobna do mojej, warto pierwsze zdjęcie we wpisie opatrzyć linkiem do tego wpisu. Wtedy czytelnik na stronie głównej nie musi klikać w tytuł posta, aby przenieść się do jego treści. Równie dobrze może skorzystać z wygodnego rozwiązania, jakim jest kliknięcie bezpośrednio na zdjęcie.

Jak zmienić link do już opublikowanego wpisu?

Jeżeli podczas edycji starych postów chcielibyście zmienić nie tylko treść wpisów, ale i ich adresy, wystarczy podczas edycji kliknąć pole „przywróć wersję roboczą”. Pozwoli to na zmianę linku bezpośredniego. Co ważne – przy tekście może zostać stara data publikacji, komentarze też spod niego nie znikną.

przywracanie wersji roboczej blogspot

SEO dla początkujących – kilka rad na koniec

Najważniejszym elementem bloga jest jego treść. To właśnie dzięki niej jesteśmy w stanie zaoferować coś swoim czytelnikom. Pozycjonowanie powinno być ważnym elementem pracy nad blogiem, ale skupiać powinniśmy się przede wszystkim na tym, by teksty były wartościowe. Warto też zadbać o to, by strona była funkcjonalna i estetyczna, bo bez tego nawet najlepsza treść się nie obroni.

Bycie częścią blogosfery jest również szalenie istotnym elementem pomagającym w promocji bloga. Komentowanie wpisów na innych blogach pozwala na pozostawianie tam linków do siebie. Zaangażowanie w życie społeczności oraz współpraca z innymi blogerami mogą także pomóc w podniesieniu wartości naszej strony. Linkowanie prowadzące z zewnątrz poprawia widoczność bloga w wyszukiwarkach i stanowi kolejny ważny punkt w pozycjonowaniu go i zwiększaniu jego popularności.

Ostatnie, o co warto zadbać, to widoczność bloga w mediach społecznościowych. Od początku istnienia bloga warto prowadzić jego strony na FacebookuGoogle+, a także w innych miejscach, w których regularnie się udzielamy i które pasują do jego specyfiki.

Inni mówią Wam, że tylko blogi na WordPressie da się pozycjonować? Nie wierzcie w to. Blogger należy do Google, więc już na starcie zyskujemy przewagę. Owszem, WordPress daje dużo większe możliwości optymalizacji, ale nawet przy ułatwianiu sobie życia ichniejszymi wtyczkami trzeba się sporo napracować, aby zaistnieć w wyszukiwarkach.

Mam nadzieję, że wpis okazał się dla Was przydatny i że dzięki niemu Wasze blogi będą jeszcze popularniejsze. Powodzenia!

Do przeczytania:

103 komentarze

  1. Niestety keywords już są przestarzałe i wyszukiwarka nie zwraca na nie uwagi. Wynika to z ciągłych nadużyć, jakie miały miejsce wcześniej – każdy wypisywał jak najwięcej keywords, również niezwiązanych z własną stroną.

    W "treści" dobrze by było też wspomnieć o używaniu konkretnych, najpopularniejszych fraz, których wyszukują użytkownicy Google 🙂

    Piszę z pracy i niestety nie mogę się zalogować na swoje konto Google ._.

    PS. Ja w życiu nie pozycjonowałam swojego bloga. Jak jeszcze jakoś "żył". A teraz od miesiąca co robię? Jestem Junior SEO Specialist 😛

    1. To prawda "meta keywords" dla Google nie mają już większego znaczenia, ale podobno inne wyszukiwarki jeszcze zwracają na nie uwagę, więc nie zaszkodzi ich zostawić 🙂

      Ciekawa fucha, gratuluję!

  2. Jej, dzięki! Na wszystko to gdzieś kiedyś trafiłam, ale w pigułce dla użytkowników bloggera tak wyczerpującego wpisu jeszcze nie czytałam. Super robota. A teraz ja biorę się do roboty 😉

    1. Bardzo się cieszę, że wpis okazał się przydatny, na tym najbardziej mi zależało. W końcu te lata spędzone na bloggerze niech się na coś przydadzą 🙂

  3. Co do opisywania zdjęć mam trochę mieszane uczucia przyznam. Kilka razy już mi kradziono obrazki i trochę mi to motywację do sprawiania, żeby były łatwiej odnajdowalne w internecie zabrało.

  4. w ogole pojecia nie mialam ze cos takeigo jest… jest zbyt pozno by to ogarniac na cieplo ale moze jutro to bardziej na powaznie podejde do tego

  5. Okazał się mega przydatny! Co prawda uczyłam się o SEO w szkole, ale było tego tak mało, że ledwo pamiętam i jedynie teoria. Nikt nie pokazał mi dotąd, jak to zrobić w przypadku ani strony internetowej ani bloga. Jestem bardzo wdzięczna i na pewno będę korzystać z tych rad. Dziękuję 😉

  6. Wtyczki może i prowadzą za rękę, ale problem zaczyna się jeżeli większość stosuje te same triki – one wtedy tracą moc i trzeba szukać nowych rozwiązań. Jak kiedyś z keywords 😉

    Optymalizację grafiki rozumiem nieco inaczej – dla mnie to zmniejszanie wagi pliku, która poprawia prędkość ładowania strony.
    Opisy warto stosować, pamiętając jednak jakie jest ich podstawowe zadanie – pomagają niewidomym.

    Po zmianie adresu URL zrobiłbym też odpowiednie przekierowania w ustawieniach.

    Oprócz zabiegów związanych z optymalizacją wpisu, zainteresowałbym się nowymi szablonami bloggera. Mają nowocześniejszy kod i są lepiej zoptymalizowane pod urządzenia mobilne (więcej na ten temat w tym wątku -> czy Twój blog jest mobile friendly?).

    1. Co do wtyczek – dlatego właśnie na końcu wspomniałam, że mając bloga na WP trzeba naprawdę sporo się napracować, bo nic się samo nie zrobi i wcale nie jest tak łatwo zaistnieć.

      Dzięki za podrzucenie linka. Wychodzi na to, że mój blog w wersji mobilnej wypada w porządku, ale już zdjęcia są zbyt ciężkie. To mnie zaskoczyło, bo specjalnie wrzucam je w małych rozmiarach, a tu jeszcze za duże są 😉

    2. Wymiary i rozmiary są ze sobą powiązane, ale nie zawsze jest tak, że małe zdjęcie = mała waga. Można mieć duże wymiarowo zdjęcia, ale po zoptymalizowaniu nie będą ciężkie.

  7. Miałam wielkie plany zabrać się za SEO na moim blogu, ale do tej pory wszystko było ważniejsze – muszę nad tym popracować, skorzystam z porad!

  8. Ja się muszę wczytać w coś o SEO, ale też o przenoszeniu wordpressa i ogólnie o zajmowaniu się nim już bardziej profesjonalnie. Może masz coś do polecenia? Każda sugestia jest dla mnie na wagę złota 🙂

  9. Świetny poradnik ;D Ja przez moje zakręcone życie niestety nie byłam świadoma czegoś takiego jak SEO i temat ogarnęłam po prawie 6 latach prowadzenia bloga 😀 Ale lepiej późno niż później 😛

  10. Dbanie o SEO bloga jest niesamowicie ważne – zupełnie odwraca kierunek działań zmierzających do promowania bloga, bo zamiast samemu ganiać za czytelnikami pozwalamy im się znaleźć.

  11. byłem na blogspocie z dwa lata, zanim przeniosłem się na wordpressa i własną domenę. Główną wadą blogspota jest brak stałych przekierowań 301 z usuniętych wpisów. Zauważyłem swego czasu, że google usuwało polecone przekierowania i w serach cosole pojawiały się błędy 404.

    Czytałem kiedyś opracowanie, które pokazywało, że blogi o takiej samej tematyce są lepiej pozycjonowane w google'u jeśli stoją na wordpressie, nie na blogspocie.

    1. Są przekierowania na bloggerze. W sekcji z ustawieniami możesz dodać niestandardowe przekierowanie, które naprawi problem z niedziałającą podstroną lub skasowanym wpisem 😉

      Wiele razy spotykałem się z zachwalaniem statystyk po przenosinach a okazywało się, że dopiero podczas tych zmian zaczęto zwracać uwagę na budowę strony, opisy pod wyszukiwarki i całą resztę związaną z optymalizacją i formatowaniem treści. Sam zauważam wzrost zaangażowania oraz ruchu z wyszukiwarek na wielu blogspotach, którym zmieniam wyglądy na lepsze i edukuję ich autorów.

  12. Klaudyno, jako całkowity laik wszelkich kwestii informatycznych chylę czoła przed Twoim profesjonalizmem, wiedzą i wysiłkiem, jaki włożyłaś w przygotowane kolejnego wspaniałego poradnika. To kolejny wpis, do którego powrócę jeszcze niejednokrotnie – tak, jak powraca się do wciąż wertowanych podręczników, by upewnić się co do poprawności swoich poczynań.

    Kiedy czytam tego rodzaju Twoje wpisy, wyobrażam sobie, jak spokojnie tłumaczysz każde ogniwo procesu, wobec czego stajesz się naszą cierpliwą nauczycielką <3

    Dziękuję! Z pewnością skorzystam z Twoich porad (dzięki klarowności przekazu wszystkie rozumiem :D)

  13. Bardzo ciekawy wpis. Widzę wiele blogów w internecie które nie są w żaden sposób zoptymalizowane. Ale może część osób prowadzi go tylko i wyłącznie dla siebie?

  14. Jestem pod wielkim wrażeniem jakości tego artykułu. Bardzo dużo merytoryki i jest wszystko to czego potrzebowałem 🙂 Choć myślę, że na początku i tak raczej zacznę z pomocą jakiś specjalistów w tym zakresie, bo jeszcze pogorszę sprawę.

  15. Bardzo ciekawy wpis zawierający wiele wartościowych porad. Zastanawia mnie czy pracując nad tym samemu można osiągnąć oczekiwane efekty. Może się przecież zdarzyć, że przez nieumiejętne działania i brak przemyślanej strategii osiągniemy niestety rezultaty odwrotne do zamierzonych..

  16. Do samodzielnego pozycjonowania dobrze już mieć troszkę wiedzy 🙂 Robiąc to nieumiejętnie można sobie również bardziej zaszkodzić niż pomóc 🙂 Zawsze można też skorzystać z pomocy fachowców 🙂

  17. Dobry wpis. Właśnie o to chodzi, że na blogspot można sporo zrobić, żeby zwiększyć ruch. Niestety, wiele osób o tym zapomina i kończy się tym, że piszą i nikt nie czyta ich postów 😉

  18. Bardzo dobry wpis – co prawda bloguję na wordpressie, ale z pewnością Twoje wskazówki przydadzą się osobom stawiającym pierwsze kroki w blogowaniu na blogspocie 🙂

  19. witam, mam pytanie-moze Ktos kto sie zna bardziej mi odpowie- czy będzie mialo wplyw na pzoycjonowanie bloga, jezeli tytul bloga będzie roznil sie od adresu bloga? Czyli w tytule jakas tam nazwa wlasna a w adresie:
    imięinazwisko.blogspot.com

  20. Tekst jak najbardziej przydatny 🙂 Od niedawna mamy bloga i dopiero zaczynamy swoją przygodę więc uczymy się od podstaw 🙂
    Mam nadzieję, że po zastosowaniu się do Twoich uwag ruch na blogu troszkę wzrośnie 🙂
    Dzięki!

  21. Bardzo dobry artykuł.
    Dodałbym prostą rzecz w kwestii obrazków. Optymalizować je zapisywać w odpowiednim formacie jpg do zdjęć a png do grafik komputerowych. Trzeba sprawdzić obrazek w obu formatach. Zmniejszajmy też obrazki do maksymalnego rozmiaru w jakim pojawiają się na stronie. Czasami są większe w wersji responsywnej niż w desktopowej! Wynika to z wyświetlania tekstu w jednej kolumnie a obrazków z szerokością 100%.
    Obrazki też mogą mieć nazwy plików od razu z frazą kluczową lub taką nazwę pliiku po której przeczytaniu już wiemy co na obrazku się znajduje.

  22. Bardzo fajny tekst Klaudyna. Pewnie większość osób jest zszokowane tym, że bloga też trzeba pozycjonować. Owszem. Marketing internetowy nie dotyczy tylko stron czy sklepów. Zarówno w ich przypadku jak i w przypadku bloga bardzo dużo zależy od content marketingu, czyli od treści. Content sprawia, że blog może trafić do większej ilości osób zresztą nie będę streszczać tekstu, który ostatnio czytałem http://adnext.pl/baza-wiedzy/content-marketing/ wszystko wyjaśnione i na temat. Uważam, że wiele firm nie docenia treści i nie przykłada do niej większej wagi. To jest błąd. Dzięki treści możemy trafić do klientów po słowach kluczowych, jakie oni wyszukują. Same plusy.

  23. Obecnie bez dobrej reklamy trudno jest zaistnieć zarówno w sieci jak i w biznesie. To reklama pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów oraz odbiorców. Stworzyłaś bardzo fajny wpis, który z pewnością pomoże wielu osobom w rozwoju swojego bloga czy strony internetowej.

  24. Warto, byś zweryfikowała nieco swoje działania. Meta tag keywords już dawno nie jest brany pod uwagę jako czynnik rankingowy w Google. Ba, można wiele stracić poprzez nieumiejętne jego użycie. Zdecydowanie optymalizujemy meta title, nagłówki itp., ale warto postawić przede wszystkim na treści i dopieszczanie elementów optymalizacyjnych np. UX.

  25. To aż straszne, że trafiłam tutaj dopiero teraz. Równie straszne jest dla mnie to, że musiałam tutaj w końcu trafić. Bo wracam do blogowania po makabrycznie dużej przerwie i szczerzę boję się, że nie uda mi się odnaleźć. Szczególnie, że kiedyś nikt nie mówił o takich rzeczach jak pozycjonowanie.

  26. Dobrze napisany artykuł, ale fakt, że keywords ma już marginalne znacznie. Powodzenia.

  27. Keywords już nie ma znaczenia, ale warto przeanalizować jak wyglądają strony konkurencyjne, żeby można było się troche dostosować do otoczenia, to dość istotne teraz.

  28. Bardzo ciekawy wpis, myślę że wiele osób z niego skorzysta 🙂 Ja polecam również usługi studa projektowo-strategicznego https://greenhat.pl/, które pomoże wam założyć odpowiednią strategię i rozwinąć biznes, tak aby osiągnąć kolejne sukcesy.

  29. Bardzo ciekawy artykuł z cennymi wskazówkami. Na pewno z nich skorzystam! Ja mam bloga od wielu lat, ale nigdy nie chciałam go wypromować. Ostatnio jednak stwierdziłam, ze może warto spróbować? Mam stałe grono czytelników, ale fajnie byłoby dotrzeć do nowych odbiorów.

  30. Blogspot/Blogger nie jest najlepszym rozwiązaniem na prowadzanie bloga. Polecam WordPressa. Z doświadczenia wiem, że łatwiej jest go wypozycjonować.

  31. Pozycjonowanie na blogspocie nie różni się bardzo od tego „normalnego” pozycjonowania. Według mnie jest wręcz prostsze ze względu na to, że Google z pewnością faworyzuje blogspotowe blogi. Uważam też, że cała infrastruktura blogspot.com jest bardzo przejrzysta i pomaga w generowaniu fajnych wyników!

  32. Nie wiem czy twój wpis mi pomógł, niemniej zastosowałam się do wszystkiego o czym w nim powiedziałaś 😀 Mój blog ma dopiero tydzień więc nie zakładam, że w ciągu kilku dni będę mieć dziesiątki obserwatorów ale mam nadzieję, że twoje rady pomogą mi na przyszłość!

  33. Dziękuję! Prosto, zrozumiale i konkretnie. W końcu coś z tego rozumiem, ale chyba mamy z SEO różne wartości, więc nici z naszej przyjaźni…:/

  34. Witaj, czy orientujesz się może jak możnaby zoptymalizować system komentarzy Bloggera pod Pagespeed Insights? Wskazuje mi przez to za duże DOM, a za bardzo nie widzę albo nie rozpoznaję tego w kodzie html szablonu.

  35. Świetny wpis, słyszałam już jakiś czas temu o pozycjonowaniu stron internetowych, aczkolwiek o takiej formie pozycjonowania bloga nie miałam pojęcia. Zawsze myślałam, że pozycjonowanie trzeba zostawić specjalistom, ale po przeczytaniu Twojego wpisu jestem bardzo zmotywowana, żeby spróbować zająć się tym samodzielnie. Oby więcej takich ciekawych wpisów.

  36. Jest tu pewien problem. Jak dodawać alt img (tekst alternatywny) do ikonek Bloggera i do zdjęć we widżetach? Bo Blogger naturalnie nie daje takiej możliwości. I kiesy sorawdzam swojego bloga w Ahrefs, to wychodzi to jako problem…

  37. No i jeszcze bardzo ważna sprawa – jak ustawić roboty nisstandardowe, aby nie indeksowało archiwum i wyników wyszukiwań?

    Dalej – co zrobić, aby Google nie karał za „treści zduplikowane”, czyli np. treść widzetów, opis itd., które pojawiają się takie same na każdej stronie?

    To w ogóle idiotyzm – Blogger jest googlowski… i ma szablony niezgodne z regułami Google.

  38. Ogólnie warto zacząć od analizy spraw które trzeba poprawić, dlatego tutaj przyda się darmowy audyt seo który pomoże znaleźć błędy. Ja polecam skorzystać z silesiaonesa.pl szybko i dość dokładnie można to zrobić bo mają też opcję już w pełni profesjonalną. Pozdrawiam i czekam na kolejny artykuł pod sposoby na seo

  39. Fajny poradnik SEO, lecz zawiera też trochę wiedzy specjalistycznej. Warto korzystać również z firm specjalizujących się w reklamie.

  40. Agencja marketingowa, która nie tylko oferuje usługi, ale także doradza i kreuje innowacyjne rozwiązania. Z ich pomocą nasza marka zyskuje nie tylko widoczność, ale także prestiż na rynku.

  41. Fantastyczny wpis! Pełen konkretnych wskazówek i porad, które są niezwykle przydatne zarówno dla początkujących, jak i bardziej doświadczonych osób zajmujących się SEO i marketingiem online. Szczególnie doceniam praktyczne podejście do tematu oraz sposób prezentacji informacji, który jest zarówno przystępny, jak i inspirujący. Rzadko spotyka się tak dobrze zbalansowane treści, które łączą teorię z praktycznym zastosowaniem. Czekam z niecierpliwością na kolejne artykuły, mając nadzieję na więcej tak wartościowych wskazówek. Dzięki za podzielenie się swoją wiedzą!

  42. Naprawdę świetny wpis! Znalazłem tutaj mnóstwo użytecznych informacji, które otworzyły mi oczy na wiele aspektów pozycjonowania i marketingu internetowego, o których wcześniej nie miałem pojęcia. Podoba mi się, jak autor podejmuje tematy, wydawałoby się, skomplikowane i przedstawia je w sposób, który jest zarówno łatwy do zrozumienia, jak i aplikowania w praktyce. To rzadkość natknąć się na artykuł tak dobrze napisany i jednocześnie tak bogaty w praktyczne porady. Z niecierpliwością oczekuję na więcej poradników, które pomogą mi rozwijać moją stronę i strategię marketingową.

  43. Cieszy mnie, że wpis spotkał się z tak ciepłym przyjęciem i okazał się pomocny dla wielu z Was. Dzieląc się wiedzą i doświadczeniem, mam nadzieję nie tylko inspirować, ale i dostarczać praktycznych narzędzi do efektywnego wykorzystania SEO i marketingu internetowego w rozwijaniu Waszych projektów. Reklama i pozycjonowanie to obszary, które dynamicznie się rozwijają, dlatego ważne jest, by nieustannie się edukować i korzystać z doświadczenia specjalistów. Pamiętajcie, że każdy może nauczyć się skutecznych technik marketingowych, które przyczynią się do sukcesu Waszych stron i marek. Z niecierpliwością czekam na możliwość podzielenia się z Wami kolejnymi poradami i wskazówkami, które mam nadzieję, będą równie wartościowe. Dziękuję za wszystkie pozytywne komentarze i zaangażowanie!

  44. Potwierdzam – wpis jest bardzo przydatny, zwłaszcza, kiedy dopiero się zaczyna.

    Ps. Szkoda, że nie można ustawić nagłówka H1 osobno do każdego wpisu.

    Pozdrawiam

    Agata

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *