social media nauka
|||

Obsługa mediów społecznościowych – od kogo się jej uczyć?

Prowadzisz biznes albo bloga? Budujesz swoją markę osobistą, udzielasz korepetycji albo jesteś artystą, który chce pokazać swoje prace szerszej publiczności? A może po prostu marzysz o byciu influencerem i nie wiesz, jak się do tego zabrać? Wielu z nas potrzebuje social mediów do zareklamowania siebie i swojej pracy, ale mimo iż korzystamy z nich od lat, nie zawsze potrafimy odnaleźć się w gąszczu zasad, którymi powinniśmy się kierować. Dlatego dziś przedstawię Ci grono osób, od których możemy uczyć się obsługi mediów społecznościowych. Jeżeli nie wiesz, jak „ugryźć” Twittera, jak zaistnieć na Instagramie czy jak rozhulać fanpage na Facebooku, obserwuj te osoby i czerp z ich wiedzy. Naprawdę wiele się od nich nauczysz.

Dlaczego media społecznościowe są takie ważne?

Zanim przejdę do właściwej części wpisu, chciałabym zwrócić uwagę na to, że w większości małych i większych biznesów social media odgrywają ogromną rolę. Również blogerzy czy artyści, którzy po prostu chcą się rozwijać, muszą korzystać z potencjału reklamowego mediów społecznościowych. Nie bez przyczyny coraz częściej mówi się, że „jeśli nie ma cię na Facebooku, to nie istniejesz” – i dotyczy to nie tylko ludzi, ale biznesów również. Nawet blogerowi trudno będzie zaistnieć w sieci, jeżeli swoją działalność ograniczy wyłącznie do blogowania. Doszliśmy do takiego momentu, że w sieci trzeba po prostu być – ale samo „bycie” to niestety już za mało. Swoją obecność w Internecie trzeba zaznaczać z sensem.

A jak to zrobić? Tego dowiesz się m.in. od osób, które Ci dziś przedstawię.

Od kogo uczyć się ogarniania social mediów?

Niezależnie od tego czy jesteś freelancerem, blogerem, właścicielem firmy czy artystą, wśród tych nazwisk znajdziesz osoby, które nauczą Cię, jak budować wizerunek marki i jak rozwinąć swoje kanały w mediach społecznościowych.


Monika Czaplicka ? czaplicka.eu

czaplicka

Właścicielka agencji Wobuzz, specjalista od kryzysów w social mediach. Z jej bloga dowiesz się m.in. jak organizować (legalne!) konkursy w Internecie, jak dbać o swój wizerunek w sieci, jak reagować na hejt i krytykę, jak korzystać z poszczególnych mediów społecznościowych czy jak dbać o bezpieczeństwo swoich kanałów. Dzięki niej przyjrzysz się bliżej branży, poznasz ciekawe case studies i pochłoniesz mnóstwo, mnóstwo wiedzy z zakresu marketingu w social mediach.

Sama brałam udział w kilku kursach Moniki Czaplickiej („Kryzys w Social Media”, „Strategia Social Media” oraz „Skuteczna reklama na Facebooku – Facebook Ads w praktyce”) i jestem bardzo zadowolona z tego, ile praktycznej wiedzy z nich wyniosłam. Jeżeli więc szukasz ciekawych i rozwijających kursów – z pełną odpowiedzialnością mogę je polecić.


Magda Bek ? magdabek.pl

magdabek

Uwielbiam Magdę Bek i podkreślam to za każdym razem, ilekroć jestem proszona o polecenie autorów wartościowych blogów. Miałam przyjemność obserwować jej działalność w sieci niemal od samego początku, dlatego też mogę potwierdzić na podstawie własnych obserwacji, że dziewczyna jest pracowita, kompetentna, niebywale inteligentna, a przy tym przesympatyczna.

Na blogu Magdy znajdziesz mnóstwo ciekawych materiałów do pobrania oraz ogrom interesujących wpisów na temat skutecznego działania w mediach społecznościowych i budowania relacji z klientami. Możesz także skorzystać z jej usług, takich jak audyt profili czy opracowanie planu działań w social mediach.


Olga i Michał Wilczyńscy ? twojadochodowaszkola.pl

twojadochodowaszkola

Olga i Michał Wilczyńscy uczą właścicieli szkół językowych jak rozwijać biznes online. Z jednej strony oferują płatne kursy, np. z obsługi menedżera firmy na Facebooku, a z drugiej – za darmo dzielą się swoją wiedzą podczas live’ów przeprowadzanych regularnie na Facebooku. I chociaż ich odbiorcami są w szczególności wspomniani wcześniej właściciele szkół językowych, to wiedza, którą Olga i Michał przekazują, często ma charakter uniwersalny i przyda się każdemu, kto myśli o reklamowaniu się na Facebooku, tworzeniu własnych kursów online czy budowaniu biznesu i świadomości marki w sieci. Jeżeli więc traktujesz te kwestie całkiem na serio – koniecznie skorzystaj z ich wiedzy.


Marta Krasnodębska ? martakrasnodebska.pl

hakerkisukcesu

Martę wiele osób może kojarzyć z zarządzania grupą Hakerki Sukcesu i prowadzenia fanpage’a o tej samej nazwie. W swojej ofercie posiada ona kursy „Jak rozhulać reklamę na FB” oraz „Jak rozhulać fanpage”, a na blogu publikuje treści związane z budowaniem marki, tworzeniem produktów online, promowaniem bloga, zwiększaniem widoczności w mediach społecznościowych czy ogarnianiem content marketingu.


Artur Jabłoński ? arturjablonski.com

arturjablonski

Guru e-marketingu, człowiek, od którego dowiesz się, jak tworzyć reklamy, które sprzedają i u którego przeczytasz m.in. o pracy copywritera, biznesie online, social mediach czy tworzeniu kampanii reklamowych, a po zapisaniu do newslettera na „dzień dobry” otrzymasz listę bezpłatnych narzędzi marketingu internetowego.

Jeżeli chcesz zaczerpnąć więcej wiedzy od Artura Jabłońskiego, możesz wziąć udział w którymś z jego kursów online lub spotkać się z nim na żywo podczas szkoleń stacjonarnych.


Justyna Kot ? geekcat.pl

justynakot

Justyna Kot oferuje potężną dawkę wiedzy z zakresu mediów społecznościowych, blogowania, freelancingu i egzystowania w świecie online. Jej blog jest prowadzony na luzie, ale wpisy są bardzo obszerne, rzetelnie przygotowane i dobrze zilustrowane. Jeżeli potrzebujesz poradników i inspirujących wpisów ze świata marketingu, blogosfery i przedsiębiorczości, znajdziesz je właśnie tutaj.


Joanna Ceplin ? joannaceplin.pl

joannaceplin

Joanna Ceplin jest trenerką skutecznej komunikacji online, która szkoli ludzi w zakresie planowania i organizacji działań w social mediach. Na swoim koncie ma wydanie książki „Uwierz w swoją markę online” oraz kursów online oferujących wiedzę na temat skutecznych działań w mediach społecznościowych. Oprócz tego prowadzi bloga, na którym znajdziesz sporo rad na temat – jakżeby inaczej – social mediów.


Daniel Bossy ? danielbossy.pl

Jeżeli interesuje Cię rozwój biznesu i poszerzenie wiedzy na temat działań w mediach społecznościowych, polecam sprawdzenie platformy VOD Daniela, na której można znaleźć wiele ciekawych szkoleń. Co jakiś czas autor dzieli się także swoją wiedzą całkowicie za darmo, organizując bezpłatne warsztaty online. Na jego stronie znajdziesz także darmowy ebook na temat budowania list mailingowych. Warto sprawdzić!


Iwona Gruszka ? iwonagruszka.pl

iwonagruszka

U Iwony Gruszki – która sama sobie mówi, że jest „strategiem biznesu, marki i technologii” – znajdziesz sporo wiedzy na temat monetyzacji bloga, rozwoju biznesu online czy skutecznych działań w social mediach. Autorka oferuje wartościowe materiały zarówno zupełnie za darmo, jak i odpłatnie, prowadzi także grupę facebookową SuPear Akademia Biznesu.


Artur Roguski ? whysosocial.pl

arturroguski

Bloga Why So Social prowadzi Artur Roguski, social media manager, który regularnie dzieli się swoją wiedzą na temat marketingu internetowego i social mediów oraz komentuje bieżące wydarzenia ze świata reklamy. Jego treści będą szczególnie przydatne dla tych, którzy próbują odnaleźć się na Facebooku, ponieważ to głównie o tym medium pisze.


Natalia Lis ? jestrudo.pl

natalialis

Natalia nie jest osobą zajmującą się ściśle mediami społecznościowymi, ale za to ma ogromną wiedzę na temat fotografowania i obróbki zdjęć. Sama swego czasu skorzystałam z jej płatnych lekcji fotografii (Lekcje fotografii od Jest Rudo, czyli o tym, jak robić lepsze zdjęcia), a do tego od lat śledzę jej blogową działalność i wiem, że z jej wiedzy naprawdę warto skorzystać. Pamiętaj, że obecność w social mediach to nie tylko angażująca i ciekawa treść i odpowiednia strategia, ale też przykuwające oko grafiki, ładne zdjęcia i dbanie o spójność i estetykę. Tego nauczysz się właśnie od Natalii. A wśród darmowych dodatków dla subsrybentów newslettera Jest Rudo znajdziesz m.in. tła na FB, ikony na InstaStories, darmowe zdjęcia i wiele innych.


Dawid Bagiński ? dawidbaginski.com

dawidbaginski

Na stronie Dawida znajdziesz bardzo ciekawy blog o marketingu, z którego zaczerpniesz mnóstwo wiedzy w temacie social mediów, efektywnej pracy, rozwijania biznesu i samorozwoju. Autor uruchomił także swoją platformę VOD z (niestety dość kosztownymi) kursami z dziedziny marketingu, social mediów i rozwoju osobistego.


Jeżeli szukasz porad na temat tego, jak rozwinąć swoje kanały w mediach społecznościowych, z pewnością znajdziesz je na stronach i blogach wyżej wymienionych osób. A jeżeli jest ktoś, kogo dopisałbyś do tej listy – koniecznie daj znać!

Warto przeczytać:

Spodobał Ci się ten wpis? Polub Kreatywę na Facebooku:

28 komentarzy

  1. Dodałabym jeszcze Social Tigers 🙂 Tworzą świetne treści w swoich social mediach, gdzie edukują innych, jak powinno się je dobrze prowadzić 🙂

    1. Masz rację, też ich bardzo lubię. Tutaj jednak chciałam skupić się na konkretnych osobach, które działają w pojedynkę. Jedynym wyjątkiem są Olga i Michał, ale ich traktuję jako zgraną całość 🙂

  2. Dzięki za to zestawienie, kilka z tych blogów mnie zainteresowało i mam nadzieję, że znajdę na nich użyteczne dla mnie treści. PS. Szukam Cię na FB i nie mogę znaleźć 🙂

  3. Bardzo lubię zaglądać do Magdaleny Bek oraz Artura Jabłońskiego 🙂 Niektórych osób z tego zestawienia nie znałam i chętnie sobie zajrzę i sprawdzę co i jak robią 🙂

  4. Niektórym się wydaje, że praca przy social media jest prosta i przyjemna. Jednak mało kto ma świadomość tego, z czym jest to związane i w jaki sposób powinnyśmy realizować takie strategie. Ogólnie nie jest to rzeczą łatwą, każdy krok musi być po kilka razy przemyślany. Obecnie social media odgrywają bardzo ważną rolę dla każdego biznesu, praktycznie niezależnie od jego formy więc jeśli zaczniemy w tym zakresie popełniać błędy to bardzo możliwe, że stracimy wiele szans na pozyskanie nowych klientów lub kontaktów.

  5. Moim zdaniem udzielanie się w mediach społecznościowych jest bardzo kluczowe dla rozwoju i promocji firmy. Niestety nie każdy się na tym zna co może być kłopotliwe. Na szczęście istnieją profesjonalne agencje social media, które się specjalizują w tej dziedzinie. Sama korzystałam z takich usług i jestem z tego powodu bardzo zadowolona.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *