Jak napisać książkę w 2025 roku?
Marzysz o napisaniu i wydaniu książki, ale nie wiesz, od czego zacząć? Dowiedz się, jak napisać książkę w 2025 roku!
Pisanie książki to maraton, a nie sprint. W 2025 roku masz do dyspozycji więcej narzędzi i możliwości niż kiedykolwiek wcześniej. Jak je wykorzystać? Na co zwrócić uwagę? Właśnie o tym opowiada moje najnowsze wideo „Jak napisać książkę w 2025 roku – 7 porad”.
🎥 Jak napisać książkę – obejrzyj wideo tutaj:
W tym wpisie znajdziesz skrót wszystkich porad z filmu – jeśli nie masz czasu na oglądanie, tutaj znajdziesz esencję! A jeśli chcesz więcej inspiracji i narzędzi do pracy twórczej, sprawdź na końcu mojego e-booka 52 lekcje kreatywnego pisania, który pomoże Ci w rozwinięciu umiejętności pisarskich!
7 porad, które pomogą Ci napisać książkę w 2025 roku
1. Zaplanuj swoją pracę
Nie możesz pisać książki bez planu! Wyznacz datę zakończenia projektu i podziel swoją pracę na mniejsze etapy. Jeśli planujesz ukończyć książkę w 10 miesięcy, określ, co musisz mieć gotowe za 9, 8, 5 czy 3 miesiące. Regularne monitorowanie postępów sprawia, że projekt staje się mniej przytłaczający i bardziej realny.
📌 Pro tip: Jeśli publiczna deklaracja motywuje Cię do działania, powiedz światu o swoim projekcie! Możesz np. dzielić się postępami w social mediach.
2. Pisz bez poprawek
Największym wrogiem twórczości jest perfekcjonizm. Podczas pierwszej wersji książki nie skupiaj się na edycji – po prostu pisz! Poprawki, korekta i redakcja przyjdą później.
📌 Jak to zrobić? Wyłącz wewnętrznego krytyka. Jeśli czujesz, że chcesz poprawić zdanie – zamiast tego po prostu przejdź do następnego.
3. Zapisz czas na pisanie w kalendarzu
Pisanie książki to proces, który wymaga czasu i dyscypliny. Ustal konkretne godziny na pisanie i traktuj je jak spotkania zawodowe.
📌 Moja metoda: Rano przed pracą dla klientów zaczynam od pisania własnych tekstów. Nawet 30 minut dziennie robi różnicę!
4. Monitoruj postępy
Śledzenie postępów w pisaniu działa niezwykle motywująco. Możesz prowadzić pisarski dziennik, używać habit trackerów lub aplikacji do monitorowania pracy, np. Toggl.
📌 Pro tip: W moim e-booku „52 lekcje kreatywnego pisania znajdziesz pisarskie trackery i dzienniki aktywności, które pomogą Ci zorganizować pracę nad książką!

5. Znajdź swoje idealne narzędzie do pisania
Nie testuj dziesiątek programów! Wybierz jedno narzędzie – Google Docs, Word, Scrivener – i się go trzymaj. Problemem nie jest narzędzie, ale brak konsekwencji w pracy.
📌 Dla kogo co?
- Scrivener – dla tych, którzy piszą powieści i inne obszerne publikacje i potrzebują narzędzia do zarządzania fabułą, profesjonalnej organizacji projektu itd.
- Google Docs – świetne do pisania wszędzie, także na telefonie.
- Word – klasyka, która sprawdzi się w większości projektów.
Mój typ: Scrivener.
6. Przestań czekać na wenę
Nie licz na to, że wena sama przyjdzie – po prostu siadaj do pisania! Jeśli masz problem z kreatywnością, spróbuj zmiany otoczenia, journalingu lub muzyki, która wprawi Cię w pisarski nastrój.
📌 Ćwiczenie: Przed pisaniem wykonaj szybkie rozgrzewkowe ćwiczenie kreatywne. Pomysły na nie znajdziesz w 52 lekcjach kreatywnego pisania!
7. Zakochaj się w swoim projekcie
Tworzenie książki powinno być ekscytujące! Stwórz playlistę do pisania, zbieraj inspiracje na tablicy Pinterest, celebruj napisane rozdziały. Zanurz się w swojej historii, a pisanie stanie się łatwiejsze.
Gotowy/a na swoją książkę? Zacznij już dziś!
Jeśli potrzebujesz jeszcze więcej wsparcia w procesie pisania, sprawdź mój e-book „52 lekcje kreatywnego pisania”. To 163 strony pełne inspiracji, ćwiczeń i narzędzi, które pomogą Ci przejść od pierwszych zdań do gotowego tekstu!

🎥 Obejrzyj wideo „Jak napisać książkę w 2025” i zacznij działać już teraz!
Powodzenia w pisaniu!